Multaqa

Multaqa

ARC

ARC

Daulat Tuanku

Daulat Tuanku

Thursday, October 20, 2011

100 keluarga terima bantuan Deepavali

GURUN : Seramai 100 keluarga dari kalangan masyarakat India di sekitar Gurun menerima bantuan sempena Deepavali yang disumbangkan oleh Dewan Pemuda dan Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) Kawasan Jerai.

Bantuan berupa hamper barangan keperluan harian itu disampaikan oleh ketua pemudanya, Mohd Firdaus Jaafar yang juga Ahli Parlimen Jerai dan turut ditemani timbalan pengerusi DHPP, Yanapapasagam a/l Kuppasamy.

Firdaus dalam ucapannya berkata, sumbangan itu bertujuan meringankan golongan yang kurang berkemampuan membuat persiapan untuk merayakan pesta cahaya itu.

"Setiap tahun kami akan memperuntukkan sejumlah dana bagi membantu golongan kurang berkemampuan di kalangan masyarakat India di sini untuk sama-sama bergembira menyambut perayaan Deepavali.

"Kita buktikan slogan 'PAS FOR ALL' bukanlah sekadar laungan dan kita tidak pernah meminggirkan mana-mana kaum dan keturunan dalam penyaluran bantuan khususnya kepada mereka yang memerlukan," katanya.

Menurut Firdaus, langkah yang diambil pihaknya itu adalah sebahagian dari usaha dan pendekatan PAS dalam menguatkan perpaduan antara kaum serta mengukuhkan integrasi antara kaum pada masa depan.

Ujar beliau lagi, tidak ada satu kaum pun yang akan tersisih dalam proses penyaluran bantuan kemasyarakatan yang dianjurkan oleh parti untuk semua itu.

No comments:

Post a Comment